Aquest llibre és, sens dubte, un regal molt valuós, perquè neix del cor d'una persona agraïda, Mossèn Manuel Tort i Martí, en complir el seixanta aniversari de la seva ordenació sacerdotal, ha tingut la delicadesa poètica d'oferir a tots els seus amics i lectors de la seva obra un recull de seixanta poemes, d'entre els innombrables que ha anant escrivint i publicant al llarg de la seva vida.
Ell, però, no ha volgut fer la tria, per no semblar part interessada, i em va demanar aquesta tasca, que he fet amb molt de gust i plena llibertat.
En Mn. Tort s'igualen el pensament literari i la vida; l'amor a la bellesa, i la seva personalitat de català, creient i prevere. Aquesta ha estat la seva ruta vital, i per això ens diu que el «camí» de la seva vida ha tingut bàsicament tres «vials»: els dies i les hores de cada any viscut, la terra on ha estat arrelat, i el Déu que sempre ha donat sentit a la seva fe i a la seva missió.
De cadascú d'aquest tres vials, viscuts intensament, ens ha volgut deixar una petita mostra poètica prou significativa