El tequila és una beguda alcohòlica que fa cinc-cents anys que es produeix al cor mateix de lestat de Jalisco, a loest de Mèxic, i que ara ja és coneguda arreu del món.
En aquest llibre, lautor nexplica lorigen, lelaboració, els diversos tipus que sen produeixen i com, al llarg de la història, ha passat per moments obscurs, fins al punt que ell mateix, juntament amb alguns productors, va aconseguir salvar el tequila de la degradació causada per una falsificació en massa.
A partir dels anys noranta es van imposar els controls de qualitat i, fins ara, no ha deixat de créixer la producció i lexpansió arreu. Avui en dia, el tequila és un autèntic representant de les arrels i la cultura mexicanes, en bona part gràcies als beneficis que comporta si es consumeix amb mesura.